28 August 2008

POMUL ... CA OMUL (3)


Cred ca o sa am un jurnal …cu pomul meu. A trecut acuma un pic de cind n-am mai scris despre el…cel putin doua saptamini.


Trebuie sa va spun ca in tot acest timp, in mod constant el a produs cele mai delicioase fructe, fiind materie prima pentru placinte si blended drinks si folosit proaspat. Pina si Lilly si Silly au fost gasite adapostindu-se si ciugulind …ce era pe jos.


M-am dus astazi din nou la el…si gratios , l-am vazut ca si-a ridicat crengile cam cu o palma de la pamint. Inca mai are fructe…si chiar daca sint coapte nu le arunca pe jos asa cum le arunca alti pomi si numa vezi crengile goale dintr-o data si tot rodul e pe jos. Nu…disciplinate parca si fructele asteapta cu rabdare sa intinzi mina si sa le iei.


Il vad cum incearca sarmanul de el sa se indrepte…si sper…ca incet sa isi ridice crengile in sus…si am de gind sa-i pun ceva proptele. Stiti ce cred eu ca se intimpla cu pomul asta? Este un pom binecuvintat. Nu ridicati din sprincene…exista un smochin in Biblie de care imi amintesc foarte bine si care a fost blestemat sa nu mai dea rod niciodata. Nu…pomul meu. Nu arata drept, nu arata falnic…nu e impresionant in nici un fel…si nu e nici pregidist. De la gisca si giscan, pina la copii si babute…gospodine…sau numai simplii mincaciosi…toti au savurat cu placere fructele lui. Nu e cine stie ce soi rar…dar e natural, are juice…are aroma…e organic…si satisface si bucura pe cel care le incearca.


Deci…lectia numarul trei…oricare pom ai fii…roada n-o sa te omoare…culegatorii cit de multi n-o sa iti dauneze…si cu timpul ai sa te indrepti daca te-ai indoit de greutate. Satisfactia este rasplata ta, stiind ca ai potolit foame si sete, ca roada ta a fost folosita de altii in alte proiecte in care ai dat gust si culoare si frumusete…altor lucruri bune.


Si cel mai de pret lucru pentru orice pom…oricare ar fi el, cit de obisnuit…este sa stie ca a devenit o binecuvintare…

4 comments:

Anonymous said...

Pentru mine, mesajul acesta a venit la timpul cel mai potrivit. Altfel, poate nu mi-as fi dat seama ca "roada nu m-a omorit…" pentruca Dumnezeu a vegheat sa nu se intimple asa; acum astept sa "ma indrept" si sa am "satisfactia ca roada mi-a fost folosita." Te voi tine la curent.
Thanks,
Mihaela T.

Anonymous said...

Ooops!Si eu sint incepatoare, I did not mean to be anonymous!
Mihaela T.

Rodica Botan said...

Mihaela...am multi pomi in gradina...dar nu am nimic de spus de nici care din ei...ma laud numai cu pomu asta...banuiesc ca Tatal ceresc are si cu tine un "show and tell"...imi pare bine ca mi-ai lasat o vorba...imi da chef sa mai scriu.
Rodica

Rodica Botan said...

mihaela,am multi pomi in gradina dar la nici unul nu i-am facut poza sa ma laud cu el.
Banuiesc ca si tu i-aqi dat ocazia Parintelui ceresc sa se laude la "show and tell". Ai numai grija cu este unul care nu are placere de asemenea demonstratii...stai departe de el si nu-l baga in seama...si-a pierdut aripile de o buna bucata de vreme...
Rodica