04 June 2009

FULGERE SI TRAZNETE...

Lucrez la o companie de gaz si electricitate. Periodic primim tot felul de informatii importante in caz de calamitati de tot felul. Astazi informatiile au fost despre descarcarile electrice. Am crezut ca… fiind in sezonul vacantelor si al ploilor de vara cind descarcarile electrice sint frecvente in unele parti, aceste informatii va vor fi folositoare.

Iata-le:
Reguli in caz ca fulgera…
1.Planuieste din vreme evacuarea si masurile de protectie. Cind vezi primul fulger sau auzi tunetul, pune planul de urgenta in folosinta. Acesta este timpul cind sa te adapostesti intr-o cladire sau propria masina. Fulgerele de obicei apar inaintea ploii, asa ca nu astepta sa inceapa ploaia inainte de a oprii activitatea.

2.Daca esti pe afara…incearca sa nu te uzi. Stai departe de locurile inalte. Stai departe de locurile deschise. Departeaza-te de orice lucruri de metal, si asta include conductori electrici, garduri de fier, masinarii, motoare, unelte de lucru, etc . Locuri periculoase de stat in acest timp sint: in corturi, sub pomi sau in apropierea lor…sau umbrare. Daca este posibil cautati refugiu in cladiri mari, puternice, sau inauntru unui vehicol , cu ferestrele complect inchise.

Daca fulgera aproape de tine cind esti afara, trebuie sa:
A. Te lasi jos si tii picioarele unul linga altul, lipite. Puneti miinile peste urechi sa minimalizezi orice stricaciune s-ar putea sa ai la auz din cauza galagiei.
B. Stai departe de alti oameni…aprosimativ 15 ft distanta intre tine si alta persoana.

3. Daca esti inauntru…Stai departe de apa. Stai de parte de usi si ferestre. Nu folosi telefonul. Ia-ti jos castile de pe urechi . Pune off sau scoate din priza si stai departe de orice aparat electric, masina de gasit, de spalat, de uscat, computere, TV, etc.

4. Suspenda orice activitate pina cind furtuna si fulgerele au trecut de mai bine de 30 de minute.

5. Daca o persoana a fost traznita de fulger…nu va fie teama sa o atingeti pentruca nu mai are curent in corp…el s-a scurs. Aplicati procedeele de prim ajutor la o perdsoana electrocutata, daca aveti aceasta calificare. Chemati 911 (in USA) dupa ajutor.

6. Invatati pe de rost numerele unde puteti chema in caz de accidente.

Cu atitea lucruri care sint in afara controlului nostru, invatati sa faceti cel putin lucrurile care le puteti face. In 2007 … 20, 908 de vieti au fost salvate doar pentruca 5 lucruri au fost respectate: curelele de siguranta la masini, copii in scaune speciale pentru masina, airbags, casca de protectie, si legea care interzice alcoholul pentru persoanele sub 21 de ani… S-au intimplat peste 5, 824 accidente pentruca unii au ignorat aceste reguli . Invatati sa respectati regulile preventive de accidente.
…………………..

In afara de cele de mai sus , pentruca am fost electrocutata la 12.000 de Volti, am devenit receptiva la unele informatii despre acest subiect. Un amanunt pe care nu l-am vazut difuzat prea des este felul cum trebuie sa te comporti daca conductori de curent electric (firele de electricitate) au cazut pe masina in care te aflii. Uneori in timpul furtunii sau miscari seismice sau anumite defectiuni si accidente, asa ceva se poate intimpla.

Daca masina nu este in pericol sa ia foc, este indicat sa stai in masina pina cind cineva va decupla curentul si va fi posibil sa te dai jos din masina fara sa fi electrocutat. Daca insa esti in pericol si masina a luat foc…este important sa nu pui un singur picior jos din masina ci sa pui amindoua picioarele impreuna. Lipite unul din altul si sa faci salturi la fel cu amindoua picioarele. Pamintul este un bun conducator de electricitate si cind incerci sa pasesti…creezi un pozitiv si un negativ si…esti Aleluia. Este absolut critic sa te departezi sarind asa cu amindoua picioarele lipite cit mai departe de locul unde se face descarcarea electrica a conductorilor.

……………………..

Si nu uitati ceea ce trebuie facut in primul rind…Rugati-va Domnului in orice clipa. El poate indeparta primejdiile sau poate sa ne poarte pe bratele Lui Salvatoare si nici un fir de par din cap nu va fi atins.
Domnul cu noi!!!

9 comments:

elena marin-alexe said...

Rodica draga, multumesc pt. sfaturile compttente si promit sa le pun in practica, daca va fi cazul.Ultimul sfat, insa mi-a mers la inima, caci cunosc puterea lui Dumnezeu si protectia Lui este ideala.O zi binecuvantata sa ai.Te mai astept pe la mine.

elena marin-alexe said...

am vrut sa spun, competente

disa said...

Rodica, multumim de sfaturi.
Eu am o adevarata fobie de fulgere.
Daca nu te superi pun si eu linkul pe blogul meu.

Cristina said...

Multumim...n-am stiut de ultima parte, cu firul de curent pe masina...interesant si multumim pentru avertizari.

Rodica Botan said...

elena...pe ala trebuia sa-l pun primul...Domnull este adapost si scapare in nevoi.

Rodica Botan said...

disa si mie mi-e frica de fulgere...am fost odata pe Defiuleul Jiului calatorind cu parintii mei intr-un atas de motocicleta. Numa in iad imi mai imaginez asa ceva...GROAZNIC. Cit a tinut defileul atita a fulgerat si tunat...

Rodica Botan said...

Cristina, informatia aia este foarte pretioasa...si nu stiu de ce nu este mai raspindita...

Anonymous said...

Informatii corecte exista pe internet dar trebuie cautate. Am citit aici faza cu cu pasitul cand te dai jos din masina, nu stiu de unde ati copiat dar e o gluma, nu are nici o logica sau noima si spun asta in calitate de tehnician in radiocomunicatii lucrand des cu protectii la traznete. Mai mult curentul electric in instalatiile stradale este alternativ nu continuu par pamantul este mediu de disipare cu rezistenta specifica.

Rodica Botan said...

Lucrez de 25 de ani la una din cele mai mai companii de gaz si elctricitate din USA, "Pacific Gas and Electric". Imi plac glumele , si in special cele bune, dar n-as fi facut o asemenea gluma sub nici o forma. In 1992 am fost electrocutata la 12.000 de Volti. Am supravietuit, dar am fost arsa 33% din corp si am stat in spital pe morfina vreo luna jumatate. Asa ca nu glumesc despre asemenea lucruri.

Informatia respectiva ni s-a dat intr-un film intr-una din sesiunile ce le face compania in permanenta in safety...Daca ai un link mai serios despre acest subiect te rog trimite-l...asa as putea sa-i confrunt...
Thanks