10 September 2009

DE PRIN ALTE OGRAZI...

Iata ce am gindit citind articolul Domnului Manastireanu.
http://danutm.wordpress.com/2009/09/09/cazul-alin-cristea-1/
Am sa citesc idee cu idee si am sa va spun exact "ce-mi mai trece prin minte"...
............................
Domnul Manastireanu spune:
"Despre barbatie si lasitate intre evanghelici"
Numele lui Alin Cristea a circulat mult in ultima vreme, in diverse moduri, pe tastele bloggerilor evanghelici romani."

Eu zic:
Barbatia cui? Lasitatea cui? Ce crede dumnealui ca inseamna evanghelic?
Iar Alin se vintura singur pe internet: si felul lui de prezentare imi aminteste de ...Tarzan..."Eu Tarzan"..."Eu 50 bloguri"..."Eu ...Mogul"..."Eu...Rotund"..."Eu...am spus!"..."Eu...v-am repetat"..."Eu...am explicat!!!" Eu...Eu...Eu...
Ma abtin sa fac pe psihiatrul aici...dar diagnosticul este la indemina oricui..."oglinda, oglinjoara...cine-i mai rotund din tara?"
.......................
Domnul Manastireanu continua:
"Unii, probabil nu prea multi, dar nici putini, il apreciaza fara reserve. Altii, destui, dimpotriva, se simt amenintati si deranjati de el, contestindu-l in mod radical. Cei mai multi asista tacuti, fara nici un fel de reactie, la asaltul lansat nu demult impotriva lui de doamna Rodica Botan si de pastorul Doru (Ted) Pope, intre altii, ca si cind acesta ar fi un lucru absolut normal, cind de fapt nu este nicidecum asa, ceea ce voi incerca sa dovedesc prin acest text. Cei doi il considera pe domnul Alin Cristea pur si simplu periculos pentru blogosfera evanghelica si ar dori sa-l reduca la tacere."

Eu zic:
Apreciez statisticile facute de Alin. Am si rezerve...e drept; si am si dreptul la rezerve. Nu ma simt amenintata de el sau de ...nimeni la ora asta in afara de prostiile lui Obama, dar asta este o alta discutie.

Deranjata...da! Am mai spus odata ca deranjul asta seamana cu biziiala unui tintar...si da, ma irita ... pe voi nu? Ca multi asista...Domnule Manastureanu te cred ; unde sint semne de ciorovaiala...si vreun indiciu ca cineva isi da in petic , apare si inghesuiala. Cit despre asalt? Sa avem pardon...un asa "mogul" (cum s-a proclamat singur Alin), asaltat de un "novice" (cum m-a numit tot el)...sinteti cumva serios, D-nul meu? Si apoi inca o treaba simpatica. Chiar credeti ca cineva ar reusi sa-l reduca pe Alin la tacere? Glumiti, nu? Imi place gluma asta de la urma...simpatica!
.....................
Urmatorul paragraf nu mi se adreseaza de loc asa ca n-o sa-mi dau cu parerea. Doar il astern aici pentru voi sa-l cititi.

"Sunt absolute exceptii cei care, precum Marius Cruceu, indraznesc sa-l confrunte frontal pe cel criticat, si acestora Alin nu le face nicicum lupta usoara. Confruntarile dintre cel “patratos” si cel “rotund” au facut adeseoi deliciul blogosferei evanghelice, atunci cind nu ne-au enervat sau exasperat. Caci amindoi au acel caragialesc “simt mostruos” al hiperbolei si al reactiei exagerate, precum si un soi de spirit donquijotesc al confruntarii duse (adeseori in mod absolut inutil) pina in “pinzele albe”. De aceea, amindorura li s-ar potrivi foarte bine titlul “bataiosul”: aem deci, din cind in cind pe “bataiosul patratos” in coltul rosu si pe “bataiosul rotunjos” in coltul albastru, sau invers."
................
Domnul Manastireanu continua...
"Este destul de evident, pentru toti cei care privesc din afara, ca cei doi nu se prea simpatizeaza, dar, dincolo de loviturile adesea nemiloase pe care si le aplica, exista la amindoi, in aceasta stranie relatie simbiotica, o anume doza de cavalerism, ceea ce nu se poate spune, nicidecum, despre atacurile celor mantionati mai sus asupra lui Alin Cristea."

Eu zic:
Cavalerism...Hmmm...M-ar interesa sa-mi spuneti ce inseamna cavalerism din punctul dumneavoastra de vedere. Trebuie sa fii unul ca sa intelegi, nu? Si sa avem pardon...la toate cele peste "50 de adrese blogosferice", nu locuieste nimeni cu atributele respective.

"La Rotundu"...si istorica "masa Rotunda"...nu...nu au nimic in comun domnii mei.
.....................
Domnul Manastireanu ne mai explica :

"Marius i se adreseaza “lui” Alin, direct, barbateste, asa cum este corect intr-o lupta de idei sau intr-o confruntare personala. Ted si Rodica, dimpotriva, vorbesc “despre” Alin, ca si cind acesta ar fi spurcat si nevrednic de mareata lor atentie, desi, in mod paradixal, criticindu-l, fac tocmai opusul a aceea ce intentioneaza. Acesta este, dupa parerea mea, un mod las, necinstiti si profund necrestin de a transa o disputa cu oricini si mai ales cu un crestin."

Eu zic ca :
Este "paradixal" faptul ca nu vorbesc si n-am vorbit niciodata despre Alin ca ceva "spurcat si nevrednic"...si as insista sa nu mi se atribuie decit cuvintele rostite sau scrise, ca altfel va trebui sa numesc aceste acuzatii-minciuni, din lipsa de alti termeni. Consider pe Alin foarte informat si foarte dezinformat totodata . Informat in unelel lucruri si dezimformat in altele. Il consider arogant ...si pentru aroganta lui gasesc citeva scuze, dar nu suficiente, mai ales intr-o lume unde ordinea creata de oameni este intoarsa pe dos de Dumnezeu atunci cind "cei de pe urma devin cei dintii" si unde cei mai mari trebuie sa-si puna stergarul si unde cei mai invatati trebuie sa se smereasca si unde femeile pacatoase ajung sa fie linga cruce, la mormint si...te miri si te intrebi cum, dar adesea la picioarele Domnului Isus.

Alin de fapt are un lucru deosebit pe care-l admir, de fapt doua... Unul este Dana si celalalt este Andreea. Si in privinta lasitatii, necinstei si modului profund necrestin de comportament, daca aceste lucruri de care sint invinuita sint adevarate, ele sint doar reactia avuta la acelasi comportament "discutabil" pe care Alin l-a avut pe diferite bloguri, facind ca la unii sa li se ridice sprincenele, la unii parul in cap si la altii...(ma includ) tensiunea... Si aci trebuie sa-mi cer scuze...data viitoare cind am sa mai gasesc ceva scris de Alin in acelasi stil lipsit de respect cu scopul sa impunga pe cineva , am sa trec direct la tratamentul cu xanax...

Si fiindca este vorba de aspectul si exemplul crestin...Bunatatea noastra ar trebui sa fie cunoscuta de toti oamenii...si iata-ne la lucru...
........................
D-nu Manastireanu din nou:
"Desigur, Alin Cristea nu este deloc un tip comod, asa cum trebuie sa recunosc, nu sunt nici eu, ori Marius Cruceru. Ba chiar, as putea adauga, acesta este pentru fiecare dintre noi nu atit un dat al sortii, cit o optiune personala, deliberata, al carei pret am decis sa ni-l asumam in cunostinta de cauza. Iar daca, asa fiind, noi suntem cei totalmente raspunsatori de ceea ce spunem sau facem, felul in care ceilalti reactioneaza la vorbele ori actiunile noastre este in cea mai mare masura responsabilitatea lor. Un crestin matur (caci asta pretindem cu totii ca suntem) nu poate da in mod legitim vina pe Alin (ori pe Danut sau Marius) pentru reactiile sale subcrestine."

Raspunsul meu este ...
Nu va ingrijorati in privinta mea. Nu la oameni si nu de la oameni am primit mintuirea. Comod, sau incomod...Alin nu-mi poate da sau lua linistea sufletului meu si nici dumneavoastra. Uneori mi-e lehamite de ce vad sau aud... atita tot. Nu ma impresioneaza nici diplomele , nisi statutul personal al cuiva...nici optiunile personale ale lui X si Y. Si nu numai mogulii si cei importanti sint responsabili de actiunile lor...ci si cei marunti...cei de pe margine...cei cu opinii mai putin populare.

Avem un Dumnezeu generos si drept...si cred ca avem cu totii suficiente lucruri de dat socoteala...si eu una cel putin nu acuz pe nimeni. Cind deschidem gura...ne acuzam singuri: si eu si...ceilalti. Cititi doar ce am scris fiecare si este evident, nu?
.....................
Domnul Manastireanu zice:
"Va indemn deci sa ne uitam cu totii, inclusiv eu, Alin sau Marius, si cu atit mai mult Ted si Rodica, in propria ogradam inainte de a incerca sa facem curatenie in bataturile "

Eu zic:
Iata un adevar indiscutabil. Si ...greu de inteles cum ...dar in final Domnul Manastureanu ajunge sa imi dea dreptate. De fapt de asta ma plingeam si eu de Alin...ca se tot baga prin ograzile noastre sa ne critice si sa ne insulte...Pai n-ar mai fi existat discutia asta lunga daca si-ar fi spus parerile frumos pe unde a umblat, ar fi lasat comentarii cu opiniile dinsului insa exprimate "matur" si "crestineste", fara sa-i faca pe unii batuti in cap de soare, fara sa se comporte ca un profesor care isi disciplineaza studentii cu superioritate...fara sa fure scrisorile aruncate in cosul cuiva de gunoi ca sa le expuna la el pe blog...

Deci..."Fiecare sa facem curatenie" in batatura lui...
Va multumesc, Domnule Manastireanu...in sfirsit avem amindoi un punct comun...God bless!!!

5 comments:

DanutM said...

Va multumesc, doamna, si aici, ca ati luat in serios textul meu )chiar daca si ptin in tarbaca). Sincer, la a doua parte ma asteptam. La prima nu prea. :-)

Rodica Botan said...

Placerea a fost de partea mea!
:)

Alin Cristea said...

E vorba de domnul Mănăstireanu, nu de... Manastureanu.

Rodica Botan said...

Thank you Alin...am sa corectez.

Anonymous said...

Manastireanu, Manastureanu tot un demon e!