18 September 2009

RASPUNS DOMNULUI MANASTIREANU...

Apreciez mesajul primit . Este echilibrat si lipsit de ironii. Putem agreea ca dezagream pe ici, pe colo sau chiar si in punctele mai esentiale.

"Scrisoarea sterpelita" mi-am retras-o tocmai pentru ca vroiam sa nu incep vreo razmerita impotriva lui Alin...nu pentru ca am considerat ca gindurile ce le aveam erau gresite. Nu existenta "Romaniei Evanghelice" ma deranjeaza si nici faptul ca apartine lui Alin; ci felul cum e folosita; si vad ca nu sint singura care gindeste asa. Numele reprezinta ceva de esenta nationala si evanghelica iar continutul blogului este mai mult parerea unui singur om ridicata la rang de adevar absolut.

Eu stiu un singur Adevar. Si ala il gasim in Scripturi; si este reprezentat de o singura persoana...si numele nu corespunde nici cu blogul si nici cu autorul de care vorbim. Nu exista nici o campanie organizata impotriva nimanui...doar ca anumite comportamente pot fi tolerate pina la un punct...si eu cred ca punctul ala a fost atins...si fiecare dintre cei afectati reactioneaza in felul lor , la rindul lor...in timpul lor. Nu contesteaza nimeni calitatile si talentele lui Alin. Brinza buna insa trebuie tinuta intr-un burduf potrivit, altfel...no mai maninca nimeni.

Cit despre violenta de pe bloguri...am vazut-o...uneori am inteles-o ...alteori nu ...dar in nici un caz nu am incurajat-o". In citeva rinduri chiar am dus munca de pompier ...dar fiecare privim lumea prin proprii nostrii ochelari.

Un subiect mai dificil intre noi ar fi unul politic. Eu sint un om simplu, si gindesc la fel de simplu. Mie mi se pare de pilda ca simplul proverb romanesc ..."spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti" exprima un mare adevar. Dumneata singur te-ai asezat in disputa asta de idei linga Obama. Iar Obama sta lipit de ideile lui de linga care nu se misca. Numa ce a facut onoare zilelor de Ramadan, in acelasi timp in care a trecut neobservata ziua nationala a rugaciunii in America. Si zilnic ne dovedeste in fiecare miscare politica sau vorbulita ce-i iasa din gura ca scopul lui si sopurile noastre sint absolut opuse.

Imi imaginez Stefan lovit cu pietre...Cel ce a stat sa pazeasca hainele celor care-l loveau a stiut sa-si insuseasca vinovatia mai tirziu. Ceea ce exprimam, locul pe care il alegem sau pozitia , indiferent care e ea, in politica sau in viata sociala, vorbeste despre noi.

Eu sint impotriva lui Obama...si a tot ce reprezinta el. Asta-i pozitia mea politica. Dumneata esti cu Obama. Aceste doua lucruri vorbesc tone in greutate ...despre noi doi chiar daca nu se mai stie nimic altceva decit atit.

Multumesc ca nu-mi purtati pica pentru ce am spus. Este o mare calitate. Nu stiu ce as putea spune in apararea mea in privinta asta. In sinea mea inca ma revolta faptul ca stati linga un om ca Obama sau ca n-ati analizat situatia suficient inainte de a va apuca sa-l aparati pe Alin. Am vazut raspunsul pe care vi l-a dat cind i-ati recomandat sa nu mai puna corespondenta personala pe blog...

Parca as fi vrut sa va vad fata cind ati citit raspunsul lui Alin... si sa va spun..."s-a meritat?"...dar si asta ar fi fost o atitudine rautacioasa.
(http://romaniaevanghelica.wordpress.com/2009/09/17/corespondența-alin-cristea-–-marius-cruceru-16-09-2009-2/)

Am afisat mesajul pentruca am crezut ca merita sa fie vazut de toti "binevoitorii" si chiar si de ceilalti. A fost un gest frumos pe care il apreciez...si cum ma cunosc suficient sa stiu ca am fost acida si ironica si eu in raspunsurile mele, imi cer la rindul meu iertare.

Imi cer iertare public asa cum ati facut-o si dumneavoastra prin faptul ca eu am publicat mesajul. Nu-mi cer iertare pentru convingerile mele, pentruca ele ma reprezinta ...dar imi cer iertare pentru faptul ca nu e neaparat nevoie sa dau nimanui in cap cu ele...si cred ca sint responsabila de citeva pastile de cap care le-ati luat.

God bless...
:)

Scrisoarea mai jos...click
http://rodicabotan.blogspot.com/2009/09/corespondenta.html

12 comments:

DanutM said...

Nu, doamna, nu-mi pare rau ca am incercat sa-l ajut pe Alin sa inteleaga ca anumite lucruri sunt de apreciat, dar ca altele sunt put si simplu inecceptabil, dupa mintea mea, atita cit mi-a dat Dumnezeu.
Daca imi pare rau, este ca nu a luat serios ce i-am spus. Poate pentru ca socoteste, asa cum a spus, ca exegerez, ca si altadata. Este, in definitiv, dreptul lui.
Sper totusi ca daca pe mine nu ma baga in seama, sa aiba inca prieteni adevarati pe care ii respecta si pe care sa-i ia in seama.
Cit despre Obama, sa-l lasam in plata Sfintului. Ca si pe Buch. Are el ac de cojocul amindorura :-)
Laudat sa fie Isus!

cherie said...

N-am inteles nimic ! E clar ca nu sunt probleme pe care sa le cunosc dar Rodica, daca poti, zi-mi si mie ce ai impotriva lui Obama. Cateva observatii esentiale, cred ca si pentru lamurirea ta ar fi util sa scrii cateva randuri. Nu vad ce deosebire este intre politica lui si a oricarui alt posibil ales. Singurul avantaj al alegerii lui Obama ar fi ca lumea vede America eliberata de aceasta ura impotriva rasei negre, a sclavilor eliberati.Eu doar asa vad lucrurile. Daca nu vrei sa scrii la tine, scrie-mi mie cateva randuri pe blog, sau e-mail, daca ai timp. Sunt curioasa.

Rodica Botan said...

Si eu am fost surprinsa ca a reactionat atit de violent la sfatul care i l-ati dat. Daca cineva care a scris 4 articole despre mine, sa ma apere cind eram tinta ironiilor cuiva, mi-ar fi dat acel sfat...l-as fi analizat si i-as fi multumit; mai ales ca Alin in tot ce face pare sa vrea sa fie "drept" si nepartinitor. Macar asa spune.

Si nu va acuz ca i-ati luat apararea (mai degraba nu inteleg...)...la urma urmei fiecare ne alegem prietenii. Si prietenia in astfel de momente se cunoaste. Am exprimat doar parerea de rau ; pentruca am inteles intentia de a sta linga cel cazut...dar am inteles ca nu ati fost pe faza sa vedeti citi din cei care au vociferat si-au lins ranile nu odata, dupa ce au fost capaciti de Alin. Nu stiu daca stiti ce este un "bully"...sper sa intelegeti cuvintul in engleza. Un fel de copil mai puternic intre cei din clasa lui de care li-e frica tuturor si care-i terorizeaza si care-i sicaneaza la fiecare pas. Cei mai slabi dintre colegii lui incep sa urasca scoala din cauza lui...Asta a fost simtamintul pe internet de care nu ati fost prea cunoscator si pe care citiva dintre noi am incercat sa vi-l explicam. Judecata insa a parut a fi partinitoare...si cel care a victimizat a ajuns sa strige in gura mare ca e victima. Pare aproape comic ca neimblinzitul Alin sa spuna ca e victima. Termenii se anuleaza unul pe altul, in opinia mea.

Si mie imi pare rau ca nu v-a luat sfatul in serios. A fost un sfat bun si intelept. Dar...toti avem drepturi si el...si noi ceilalti, nu?

Si Obama...face parte si el dintr-un plan. Nu contest faptul ca deasupra tuturor vegheaza Stapinul acestei lumi care va duce totul la indeplinire dupa Planul Lui. Laudat sa fie Isus!

Rodica Botan said...

Cherie...am sa scriu un post despre Obama cind ajung acasa...pe indelete sa intelegi ce lup in piele de oaie este...cineva poate vorbi foarte frumos...si Obama este un orator excelent. Dar faptele oamenilor vorbesc despre ei asa cum fructele unui pom iti vor spune ce fel de pom este atunci cind musti din fructele lor...asa ca pe curind...promit.

Anonymous said...

Raspunsul lui Alin Cristea este un lucru socant pentru cine asuma ca omul acesta actioneaza ca un om normal. E clar din tot ce spune ca exista ceva mult mai adinc care-l face sa spuna ceea ce spune. Din intimplare il cunosc si pe fratele lui care este exact la fel. Este pur si simplu incapabil sa sustina o relatie normal cu absolut oricine, si asta include propria familie. Ceva s-a intimplat la oamenii acestia in casa pentru a produce doua specimene de genul asta. Cei care incearca sa-l imbuneze stiu ca asa ceva nu se poate ca doar sunt oameni destepti dar se incapatineaza crezind ca ei vor fi cei care vor gasi "codul" pentru inima acestui om care are nevoie de consiliere...si de ce nu....medicamente.

Rodica Botan said...

Anonymous...discutia de pe blog era despre situatia cu Romania Evanghelica. Si numai despre asta. Cum mi-ar sta mie sa ma apuc sa vorbesc de familiile oamenilor pe care le cunosc si de problemele care le au?
In primul rind n-ar fi drept; si eu am avut si inca am probleme in familie pe care nu vreau si nu pot sa le discut in public. As putea sa-ti spun ca si eu am avut nevoie de counseling pentru o perioada indelungata si ca am fost tratata pentru depresie.Daca ti-as marturisi ca port o cutie de xanax in poseta...cum ai reactiona? Dar este adevarat...

Motivul pentru care o spun este ca sa va arat ca exista nu numai iertare la Dumnezeu dar exista si boli care cu grija si cu medicamente se pot ameliora si oamenii pot deveni productivi si pe cit posibil normali.

Am spus "normali" dar as fi curioasa care este definitia normalului...sint absolut sigura ca fiecare avem definitia noastra personala.

Sintem unici...si am fost creati in "chip ciudat"...si de aia unii sintem ciudati. Solomon spune ca unde este multa intelepciune este si multa nebunie...As vrea sa cred ca si eu am o doza din reteta aia...ca daca nu recunosc, o sa primesc o droaie de e-mailuri de la cunoscuti care sa-mi aminteasca...

Oamenii care sint talentati in vreun fel...au si ciudatenii. Dar Domnul Isus a zis ca toti sintem madulare ale aceluiasi trup. Si cum un trup are nevoie si de nas de pilda...chiar daca curge citeodata si se face rosu cind il stergem si nu-i la toti foarte spectaculos...nasul ala are si el functiile lui fara de care mincarea ce-o mincam n-ar fi apetisanta si florile n-ar mirosi si n-ai fi putut nicicind sa simti mirosul specific a persoanei pe care o iubesti ...Cite lucruri n-am fi pierdut daca nu era nasul?

De aia as prefera sa vorbim de problema ce-o avem aici ...poate Alin va intelege in sfirsit ca doar vrem sa-si schimbe rutina ...si ca n-avem nimic impotriva lui ci impotriva unora dintre actiunile lui...Si data viitoare ai curajul sa-ti dai numele.

Nu este corect sa dezvelim viata altora cind noi stam ascunsi si nu ne spunem numele.
Ce zici?

Cristina said...

cherie, pentru ca e comunist, si incalca legile, de aia nu ne place.

Anonymous said...

Cu ce isi pierd uni, unele, vreme poape ca sa scape,poate, de responsabilitati personale, si cita demagogie in comentarii ca sa nu mai vorbim de sarmana limba romana pe care nu o mai vorbesc dar din pacate nu vorbesc nici engleza. Poate ar fi mai de folos sa va rugati doama Botan decit sa faceti politica mai ales ca nu parerile dumneavoastra le prezentati ci parerile anumitor comentatori de radio retrograzi si inculti. Aveti si naivitatea sa credeti in tot ce se trimite pe internet inclusiv in faptul ca presedintele Statelor Unite nu a fost salutat de o delagatie rusa. E naiv doama draga pentru ca aici e vorba de protocol. Poate si Hitler avea legitimitate pentru ca si el era impotriva homosexualilor, nu-i asa? Sunteti impotriva avortulul, sau poate doar a lui Obama, dar nu ati fost impotriva lui Bush care a tirit America intr-un razboi bazat pe minciuna si care a rezultat in moartea a zeci de mii. La mamele, sotiile, surorile care si-au pierdut copii, soti, fratii v-ati gindit? Sau pentru ca erau irachieni nu merita sa ne gindim la ei?

Nu mai continu va sfatuiesc insa sa petrecti mai mult timp inaintea lui Dumnezeu decit inaintea blogurilor si sa nu mai faceti nici teologie nici politica pentru ca nici una nici alta nu e de competenta dumneavoastra. Scrie-ti pentru ca scrie-ti frumos dar lasati teologia si politica pe seama teologilor si a politicienilor.

Va doresc numai bine, ura si aversiunea nu foloseste la nimic. Chistos nu ne indeamna nici la una nici la cealalta si singura data cind a fost "violent" a fost impotriva celor care transformasera tempul intr-o pestera de tilhari, cei care erau flaminzi dupa bani si nu dupa neprihanire. Haide sa fim flaminzi si insetati pentru neprihanire. De altfel dupa Biblie ar trebui sa va rugati pentru presedinte, crestinismul nu e doar atunci cind ne place, cum ne place, si ce ne place.

Hade-ti ocupati-va de lucruri mai cu folos.

Rodica Botan said...

Anonymous…Ai citeva puncte bune, pentru care iti multumesc. Una este foarte reala - intr-adevar nu mai stiu limba romana cum o stiam si nici engleza nu o stapinesc cum mi-as dori. Asta este soarta emigrantului, oriunde s-ar duce. O parte din mine este inca romana…o parte este americanca; sufletul insa apartine aceluia care m-a iertat, si mi-a dat o identitate noua in Christos. El ma intelege in orice limba as vorbi…chiar si incorect. Ma mai inteleg si prietenii si cei care apreciaza “ce scriu” si nu “cum scriu”. N-am pretentii la “cum”…dar ma straduiesc la “ce”…

Vorbind de sarmana limba romana…m-am uitat la comentariul ce l-ati scris si in care ma criticati. Poate mai treceti cu privirea odata peste ce ati scris… nu de alta dar stiti cum e…nu sta bine sa rida “ciob de oala sparta”.

In privinta protocolului…poate ati vazut cum s-a ploconit Obama in fata celor din Saudy Arabia(s-a indoit de sale)…si cum a batut regina pe umar ca pe un “tovaras” obisnuit, cind protocolul prevede ca regina nu se atinge. Mai cititi…mai cititi si dumneavoastra. Citim amindoi…mai este mult de invatat. Si hai sa vorbim de razboi…daca razboiul ala e gresit, de ce nu opreste tovarasul Obama razboiul acuma. A schimbat o groaza de lucruri de cind este in Oval Office…de ce n-a adus soldatii din Iraq acasa ca in sase luni era timp berechet? Poate ii amintiti dumneavoastra intr-o engleza mai corecta de cit pot eu sa vorbesc …

Ai dreptate Domnul Anonim cind spui ca trebuie sa-mi petrec mai mult timp in rugaciune. Nu stiu de unde stii dar ai atins un adevar acolo. Dar sa-mi fie iertata observatia …? Domnia ta ce cauti pe-aci? Vad ca din nefericire esti ocupat ca si mine cu blogurile si politica, lucruri de care zisesi ca nu-s de competenta mea…Te simti cumva mai de competenta? Mi-amintesc de doi oameni care au intrat in Templu. Unul era ingrijit de pacatul lui personal si celalalt se umfla in pene uitindu-se la pacatosul de linga el…Ce zici? Ni se potriveste textul?

Mi-ai facut si un compliment…” ca scriu frumos”. Domnul meu, bun si frumos este numai adevarul. Te asigur ca nu ma straduiesc sa scriu baliverne si ca fiecare cuvint il scot din tezaurul inimii mele…din ce am adunat, din ce am invatat, din ce am experimentat si din ce stiu. Daca ma informez de la news stations…de acolo auzi si dumneata stirile ca si mine…Si se vede ca si dumneata asculti altfel n-ai stii la ce ascult, nu? Si nu pari sa fii nici teolog si nici om politic, ci doar un om liber care isi spune parerile si nu vad nimic rau in faptul ca-ti exersezi dreptul la cuvint. Nu uita ca si eu aceleasi drepturi insa.

Ceea ce mi se pare iritant si intr-un fel chiar necinstit este faptul ca vii aici sub masca anonimatului si te prezinti ca un om serios. Eu ti-am spus cum ma cheama, ti-am aratat pozele…te-am lasat sa vezi ca sint o femeie in virsta…n-am pus poza lui Ileana Cosinzeana in loc de poza mea…ti-am mai spus si ce gindesc …Ti-am prezentat cit am putut de bine adevarul despre mine. Am avut curajul sa fac acest lucru. Nu ti-am ascuns nimic.

Spune-mi mie acuma, daca eu pot considera pe cineva care se ascunde sub anonimat ca sa-si spuna parerile un om serios…sa nu mai zic si barbat pe deasupra. Te rog…daca nu ai curajul sa-ti spui numele…cauta alt spatiu sa-ti expui ideile. Am asa o oroare de fricosi…

viorica said...

Hai sa nu fim tancuri si sa calcam in picioare pe altii.
Nu se cade sa loviti in Rodica fara motiv ,este o credinciosa buna cu mult curaj si pe deasupra este si desteapta ,noi avem nevoie de ea.
Buzele celui neprihanit stiu sa vorbesca lucruri placute dar gura celor rai spune rautati .Proverebe 10;32
Domnul Danut felicitari ! Ferice de cei impaciitori caci ei vor mosteni pamantul!
Chiar daca zi oftam stingheri
Ca ne-ampartit furtuna
Dar tot vom fi odata-n cer
Si-acolo vom fi una!

viorica said...

Scuze,chiar daca azi.....

Rodica Botan said...

Viorica...prietenii... ti-i stii numai la nevoie. Sint onorata. Multumesc!!!