12 December 2009

MA DECLAR VINOVATA...NU MAI STIU GRAMATICA LIMBII ROMANE! VA ROG NU MA CONDAMNATI LA...TACERE PE VIATA!!!

"Despre Lenea Evanghelicilor"...asta este titlul dat de Alin Cristea unuia dintre cele mai recente articole. Iata linkul...si un pic din ce scrie...
http://romaniaevanghelica.wordpress.com/2009/12/12/despre-lenea-evanghelicilor-3/

"1. Rodica Boțan a postat în 26 noiembrie 2009 o poezie: Fii mulțumitor
Deși formula gramaticală din titlu e corectă, nu la fel apare însă și în versuri (și în adresa linkului).
În 28 noiembrie A.Dama îi atrage atenția..."...etc...etc...
..............................
Am fost onorata a fi prima recipienta a faptelor lui de milostenie pe ziua de azi...Uite tocmai imi beau cafeaua si n-aveam piine prajita cu gem linga ea. Cred ca o sa servesc farfurioara cu fursecuri de la Alin...Mmmm...ce bune sint fursecurile...Sau, as putea sa mai consider gestul lui ca un fel de frectie...si in cazul asta iara este un gest binevenit...frectia este buna la circulatia singelui. Si  ce bine-mi prinde exercitiul asta de dimineata...m-a si pus in miscare!!!

Scrisul...ca si vorbitul vine din nevoia de a comunica. Fiecare se exprima cum poate mai bine. Daca as fi gingava de pilda, ar trebui sa mi se interzica sa vorbesc? Daca am avut sa zic doua clase ca si bunica mea...ar fi fost o crima sa scriu o scrisoare? Sint plecata din Romania de 30 de ani...timp in care am vorbit de nevoie mai mult limba engleza...si pe aia mai mult sau mai putin chinuita. A trebuit sa muncesc daca am vrut piine pe masa si un acoperis pentru mine si familia mea. Romana am uitat-o si engleza inca n-o  stapinesc cum as vrea. Crezi ca asta este o crima? Ok...mi-am permis sa am un blog...ar fi trebuit sa trec un examen inainte de a-l deschide sau sa-ti cer tie voie? Pe mine limba care o mai stiu ma satisface la ora asta. Ii multumesc lui a.dama ca ma corecteaza uneori ...si incerc sa prind din ce mi se spune. Dar felul cum o face ea este placut, informativ...Ea nu critica, ea educa...tu insa critici; exista o diferenta aici...

Cind eram copil, studiam violoncelul. Profesorul meu de violoncel, D-nul Kosnash avea o bagheta si de cite ori nu puneam degetele unde trebuia pe gitul violoncelului imi lovea degetele... sau alteori imi apasa degetele de-mi intrau corzile alea groase ale violoncelului sub unghii. In clasa a saptea mi-am convins parintii sa nu ma mai duc la scoala de muzica desi imi placea muzica...Ceva din metodologia ta imi aminteste de profesorul Kosnash...

Dar eu nu sint eleva ta si nici nu ma pregatesc de scoli inalte. Si daca as avea timp sa mai merg la scoala (si sper sa pot dupa ce ies la pensie) as alege sa iau ceva clase de olarit, ca vreau sa incerc sa fac oale acuma. Scriu , pentruca imi consum asa o energie pe care am nevoie sa o consum; scrisul imi ia din stress...ma face sa-mi limpezesc gindurile. N-am sa-mi cer scuze nici tie si nici nimanui pentru greselile gramaticale. Cui nu-i place ce scriu sau cum scriu, sa nu citeasca. Asta este casa mea virtuala si daca vii pe-aici vino de placere...daca nu...nu te mai uita peste gard sau printre scinduri ca nu-ti sta frumos.  Ai criticat odata, de doua ori, ai vazut ca nu te bag in seama ca nu vreau sau nu pot...tu nu stii cind e destul?

Trebuie sa mai spun ca, desi negativ, articolul tau m-a pus in companie buna: Daniel Branzei si Marius Cruceru ...doi dintre mogulii recunoscuti de tine!!! In toata sinceritatea acuma...nu-ti fa probleme de constiinta ( aveti dreptate...visez)...tu nu reusesti sa ma superi pentruca nu-ti dau eu voie...ceea ce reusesti intotdeauna insa este sa ma amuzi. Chiar daca nu stiu gramatica limbii romane...fii pe pace...n-am sa renunt sa-mi spun parerile pe banca din fata portii mele virtuale...

Si mai vreau sa-ti amintesc ceva. Anumite caracteristici pe care le avem in tinerete se accentueaza cu virsta...iti pling de mila cind ma gindesc ce mos cicalitor si acru ai sa devii cu timpul. Fa un exercitiu ...uita-te in oglinda si zimbeste-ti din cind in cind...si apoi cind te intilnesti cu oamenii pe strada sau in lumea virtuala incearca sa le zimbesti si lor...si nu uita fraza asta din rugaciunea "Tatal Nostru"..."IARTA-NE NOUA GRESELILE PRECUM SI NOI IERTAM (GRAMATICA) GRESITILOR NOSTRII"...

17 comments:

Cristina said...

XOXO

:)

A.Dama said...

Rodica, nu fata de Alin ai gresit!

Iar greselile - unele sunt mai grave, altele mai putin grave.

Asteptari ar trebui sa avem mai intai de la cei care chiar predau limba romana sau ocupa functii de conducere la departamentele filologice si comit greseli in propria limba.

Alin, in schimb, e manat de un soi de perfectionism. Ar fi bine sa se scrie cu grija pe bloguri, ar fi bine sa nu se dea informatii eronate - din aceste motive merge el pe unele bloguri si ii atentioneaza pe oameni. Si el a fost corectat uneori. Suna, intr-adevar, a acuzatie atentionarea lui. Dar asta e stilul omului.

M-am nimerit si eu prin(tre) citate. Iar tu, intr-o companie selecta, cum ai remarcat! :D

Rodica Botan said...

a.dama, nu-ti fa griji...am inteles exact ce ai spus si te rog sa continui sa ne inveti. Pe mine mai mult ca pe altii...nu asta e problema. Daca Alin este perfectionist, sa fie la el pe blog...ca daca eu zidesc si eu o casa si o fac mai strimba...eu locuiesc in ea. Si nu e prima data cind ma onoreaza si ma pune pe lista lui de rusine...e timpul sa se ogoaie!!!

Anonymous said...

A.Dama mă cunoaște prea puțin. Nu sînt perfecționist.

Dimpotrivă, doamnă Rodica Boțan, veți fi dată exemplu negativ tot mai mult.

De ce? Deoarece nu faceți corecturile de rigoare.

Fapt destul de întîlnit în mediul evanghelic. Eu semnalez ceea ce întîlnesc în mediul evanghelic.

Rodica Botan said...

Cum se face ca daca gasesti greseli, te consideri dator sa le "semnalezi"...dar daca am lasat un comment, nu ii dai drumul NICIODATA. Adica tu ai drepturi nu numai la tine pe blog dar si oriunde se scrie in acest mediu evanghelic...dar nici unul dintre "evanghelici" - nu are posibilitatea macar sa raspunda la "semnalizarile " astea ale tale?

Din nou...intreb...Daca este ceva organizat...as vrea sa vorbesc cu organizatorii...tu esti un "OM"...NU O ORGANIZATIE... si de aceea deciziile tale sint unilaterale...

Esti nedrept prin faptul ca cei care sint besteliti de tine...(si folosesti un limbaj nu tocmai dress cu sare totdeauna), nu au cum sa raspunda...

Daca asta ar fi un soi de batalie...si este-asa se vede......tu vii, arunci cu (vorbe) si apoi fugi si te ascunzi ...Asta este lasitate...asa ca nu mai fa atita pe victoriosul...

Peste tot vorbesti de intretinut discutii... Domnule Alin...discutiile se numesc altfel cind le porti de unul singur...si cam asta se intimpla la dumneata pe razorul blogului respectiv...
Ai peste 500 de comentarii pe care nu le-ai lasat sa fie vazute. De ce? Pentruca vrei sa iti pastrezi o imagine ...o iluzie...ca ai ultimul cuvint...

Il ai acolo pe blogurile tale...dar NU AICI!!! Asa ca...fi, fii sau fiii...o sa apara EXACT asa cum am sa-i scriu , cind o sa am trebuinta de ei...pregateste-te de semnalat!!!

Nicu Meister said...

Rodica,imi place cum şi ce scrii.
Alexandre Dumas spunea că cei care merită să fie lăudaţi, suportă mai cu uşurinţă să fie criticaţi.
Cred că tu faci parte din această categorie, aşa că dă-i înainte cu scrisu'.

Anonymous said...

Ați scris: "nici unul dintre "evanghelici" - nu are posibilitatea macar sa raspunda la "semnalizarile " astea ale tale."

Aceasta este minciună. Încă una.

Și vorbire cu rea-intenție. Încă una.

Rodica Botan said...

Mai Alin...avem deja pe "unul" care ne piraste si ne tine cont de toate greselile...si nu cred ca are nevoie de aghiotant sa-i tina evidentele. Lasa-te de meseria asta ca e platita prost si n-are viitor...

Tu mai cauta de gaseste si lucruri bune pe-aci...ca stii tu, Cuvintul Lui Dumnezeu este adevarat...si cu ce masura masuram cu aia o sa ni se masoare. Daca nu ma puneai la zid , n-as mai fi contionuat sa "mint" sau sa fac relele pe care zici ca le fac. Vezi ce faci daca ma provoci? Ma faci sa pacatuiesc...Tu ar trebui sa ne provoci la fapte bune...

Doar esti guru Romaniei Evanghelice...nu esti contabil la lista cu greseli...

Anonymous said...

ÎNCĂ nu v-am pus la zid...

Și nu dați vina pe mine (sau pe altcineva) pentru minciunile dvs.

Rodica Botan said...

Aline...au incercat si altii treaba cu zidurile...in ce ma priveste eu te sfatuiesc sa nu-ti pierzi vremea ca n-o sa ai mare succes...

Tu ai ce pierde; eu nu mai am. Si...nu am ambitii care sa intre in conflict cu ambitiile tale - te asigur!!!

Si mai schimba placa cu invinuirile...faci pe toata lumea mincinos si hot...ce se intimpla cu tine? Nu mai ai imaginatie?

Rodica Botan said...

Nicu Meister...cuvintele care dau viata...sint putine dar de efect. Iti multumesc pentru ele...Pe alea le adun si pe alea le pastrez...

Nu mai culeg de mult buruieni!!!
Blessings...

Alin Cristea said...

Ați scris: "Faci pe toata lumea mincinos si hot."

Asta e o altă minciună a dvs.

Dacă nu știți să vă exprimați (în lb. română), atunci o să tot lăsați minciuni în spațiul public.

Rodica Botan said...

Altceva? Numai atit? Mai cauta...poate mai gasesti ceva...

Anonymous said...

A lăsa minciuni în spațiul public e o bagatelă?

Rodica Botan said...

Nu dimpotriva...vad ca a devenit o ocupatie ...pentru tine!!!

Anonymous said...

Deja e a 3-a minciună a dvs. numai aici!

Rodica Botan said...

Sorry...nu pot face mai mult decit atit. Sint din nefericire la lucru si sint ocupata. Alta data...cu alta ocazie...