11 October 2010

O DIMINEATA DE IARNA...

John Edmund Haggai
tradus Rodica Botan
Intr-o dimineata de iarna in 1931, m-am trezit si m-am coborit jos la bucatarie pentru micul dejun - dar am gasit masa goala.

Afara era frig. Cea mai rea furtuna inregistrata pina atunci, si orasul era paralizat. Nu circula nici o masina. Zapada s-a ridicat pina la al doilea etaj pe linga casa noastra si ne-a acoperit toate ferestrele.
-Tati, ce s-a intimplat?...am intrebat.
Eram de 6 ani. Tatal meu mi-a spus cu blindete ca atit lemnele de foc, cit si mincarea din camara s-au terminat. A pus in foc ultima lopata de carbuni. Mama mai avea 8 oz de lapte pentru fratiorul meu. Tom. Dupa aceea – nimic altceva.
-Dar… ce o sa mincam? …am intrebat eu totusi…
-O sa avem timpul de partasie de dimineata prima data, John Edmund, mi-a zis el cu o voce care imi spunea ca nu e timpul sa pun intrebari.

Tatal meu era Pastor. Fiind crestin, fusese alungat de pe meleagurile Syriei. Sosise in Statele Unite ca adolescent, fara sa aiba bani si fara sa cunoasca un cuvint in limba engleza… nimic altceva decit vocatia lui de predicator. A cunoscut greutatile vietii intr-un fel cum putini au cunoscut greutatile. Si cu toate acestea, parintii mei daruiau in mod constant, cel putin 10% din veniturile lor, si nimeni in afara de Dumnezeu nu a stiut vreodata de nevoile lor.
In dimineata aceea, Tata a citit din Scriptura si apoi am ingenuncheat cu totii sa ne rugam. Tata s-a rugat din toata inima pentru familia lui, pentru rudele noastre si prietenii nostri, pentru cei pe care el ii numea “misionarii crucii” si pentru cei din oras care indurau furtuna fara cele necesare – hrana si adapost.

Apoi s-a rugat ceva in genul…”Doamne, Tu stii ca nu mai avem carbuni. Daca este voia Ta, trimite-ne niste carbuni. Daca nu, voia Ta sa se faca - noi iti multumim pentru hainele calduroase si plapume pe pat care sa ne asigure confortul, chiar si fara foc in casa. De asememea Doamne, nu mai avem mincare cu exceptia unei sticle de lapte pentru Thomas. Daca iti este voia, te rog…” Pentru cineva care infrunta frigul si foamea, el se ruga cu o calmitate rara. Nimic nu l-a oprit din a-si termina rugaciunea, nici macar galagia ce se auzea dincolo de usa chiar cu geamurile acoperite si izolate de zapada…

In sfirsit cineva batu cu putere in usa. Vizitatorul a curatat zapada de la fereastra de linga usa si se uita inauntru pe o gaura ce o facuse in zapada…
-Ti-e usa intepenita…zbiera el…Nu pot sa o deschid!!!
Timpul de partasie odata sfarsit, tata a sarit sus. El a tras …si omul de dincolo de usa a impins. Cind in sfirsit usa s-a destepenit si s-a deschis, o groaza de zapada a intrat in casa. Nu am recunoscut cine era acel om, si nici tata nu cred ca l-a recunoscut, pentru ca l-a intrebat politicos…
-Pot sa te ajut cu ceva?
Omul i-a explicat ca el era un fermier care l-a auzit predincind pe tata cu vreo trei ani in urma la Allegan.
-M-am trezit la 4 azi dimineata, spuse el…si n-am putut sa mi te scot din minte. Camioneta eu era blocata in garaj, asa ca am inhamat caii la sanie si am venit.
-Pai atunci, vino inauntru…a mai zis tata. Cu alta ocazie, ar fi adaugat…si ia micul dejun cu noi. Dar bineinteles in ziua aia nu avea cu ce sa-l serveasca.

Omul i-a multumit. Si apoi – spre mirarea noastra – s-a intors la sanie si a smuls o cutie uriasa de acolo. Au trecut mai bine de 60 de ani de atunci si inca imi amintesc cu asa claritate ca si cind s-ar fi petrecut ieri. In cutie era lapte, oua, unt, carne de porc, porumb, piine de casa si o multime de alte lucruri de mincare. Dupa ce ne-a dat mincarea, s-a dus inapoi la sanie si a lasat jos o masura mare de lemne. In sfirsit, dupa ce am luat micul dejun impreuna, omul a insistat de tata sa ia si 10 dolari.

Aproape zilnic ne-a amintit Tata ca Dumnezeu ne poarta de grija. Si experienta mea personala in viata mea de adult a confirmat ca ce spune Psalmul 37 :25 este adevarat. “Am fost tinar si am imbatrinit, dar n-am vazut pe cel neprihanit parasit, nici pe urmasii lui cersindu-si piinea.”

7 comments:

elena marin-alexe said...

Mare adevar ascunde postarea ta.Nu exista om care sa strige la Domnul cu sinceritate si sa nu primeasca ajutor.Mai trecem si prin clipe de astea.Eu ma rog pentru lemne de foc si cu siguranta Dumnezeu va gasi raspuns.
Imbratisari sincere Rodica draga!

Anonymous said...

Am trait si eu o astfel de minune cu ani in urma. Eram la sfarsitul iernii si nu mai stiu din ce motiv exact eram extrem de stramtorati. Eu stateam acasa cu copiii si nu lucra decat sotul meu la acea vreme. Eram de curand copilul Domnului si vazand ca s-au terminat toate cele si noi cu doi copii mici aveam urgenta nevoie de ajutor' am spus Domnului problema noastra. In acea zi ne-am trezit cu vizita unui var a sotului meu cu sotia si copiii si cu porbagajul "doldora" de alimente. Tot ce are nevoie omul in casa au adus. Proviziile aduse ne-au tinut doua sau trei saptamani pana ne-am restabilit financiar. Acesti veri nu fusesera la noi de cativa ani si au mai venit peste multi ani de la acea zi. Exact precum vaduva din Sarepta la noi nu s-au terminat merindele cat a fost nevoie. A fost una din experientele minunate impreuna cu Dumnezeu.Am invatat ca bunatatile Domnului nu s-au sfarsit si ca ele se inoiesc in fiecare dimineata. Am inteles ca Domnul doreste mila si nu jertfa, am invatat sa arunc painea pe ape, am invatat sa simt cu cei ce sunt in stramtorare, am invatat sa iubesc caile Domnului, am invatat ca atunci cand sunt slab atunci sunt tare, am invatat ca , caile Domnului sunt bune, am invatat sa dau slava Domnui..am invatat....
Carmen

cella said...

Mi s-a facut pielea ca de gaina ... toata toata ... vazand dragostea plina de tandrete a Tatii ...

Rodica Botan said...

Elena, cred ca toti avem ceva experiente similare...

Rodica Botan said...

Carmen..."Ce bine e ca sa stii, ca ai in cer Tata...asupra-ti orice-ar veni, Uitat nu te lasa...eu astazi cint si sint voios, ca Dumnezeu - e Tatal meu..."

Rodica Botan said...

Cella...tu care ceri minuni? Pielea gaina?...
Dumnezeu face minuni intr-una...El nu s-a oprit! Noi am orbit si am surzit...dar El continua sa lucreze si sa ne faca pielea gaina...
:)

Rodica Botan said...

Cella...tu care ceri minuni? Pielea gaina?...
Dumnezeu face minuni intr-una...El nu s-a oprit! Noi am orbit si am surzit...dar El continua sa lucreze si sa ne faca pielea gaina...
:)