13 April 2011

DE CE SA MAI LUCREZ? ( 1 )

Vechea si buna expresie…”Ebenezer” (Pina aici Dumnezeu a fost cu noi)

Matei 6:19-21
“Nu va stringeti comori pe pamint, unde le maninca moliile si rugina, si unde le sapa si le fura hotii; ci stringeti-va comori in cer, unde nu le maninca moliile si rugina, si unde hotii nu le sapa, nici nu le fura. Pentruca unde este comoara voastra, acolo va fi si inima voastra.”

Scrisa de Jim Toombs
tradus Rodica Botan
De ce-or fi lucrind oamenii? Asta este o intrebare serioasa. In special cind a face o suma uriasa de bani este atit de usor! Anul era 1979, si Mary si cu mine am vindut casa in primavara. Am facut un profit de $10,000 si incercam sa gasim forma cea mai potrivita sa investim acesti bani. Era o groaza de bani, intr-adevar- mai multi decit oricare dintre noi avusese vreodata.
Citisem eu in Wall Street Journal ca argintul a inceput sa miste. Arata a fi o investitie mai buna decit real estate ( case- proprietati), asa ca am chemat la numarul de telefon din reclama de pe spatele unui ziar pe unul din investorii specializati in metale pretioase. Am aflat astfel ca, cu cei 10,000 de dolari ai mei as fi putut sa controlez contracte viitoare in argint in valoare de $100,000. Si apoi , pentruca aveam atitea stocuri …pentru fiecare $.10 cu care urca argintul, as fi putut face un profit de aproape $1700. Tipul cu care am vorbit la telefon mi-a spus ca era un timp exceptional de investit. Argintul era la $6.60 un oz si tipul mi-a zis…”N-ai sa mai vezi niciodata argintul la pretul asta scazut de $6.00” Baietii Hunt cumparau fiecare oz pe care puteau pune mina si astfel pretul argintului crestea vazind cu ochii.
Asa ca m-am aruncat si eu . Am investit tot ce am avut in viitorul argintului, fara sa stiu macar ce fac. Cei care au ridicat pretul la argint, the Hunts, continuau sa cumpere – sute de milioane de oz de argint. Si pretul metalului se ridica tot mai sus. Mi-am facut investimentul ca o piramida folosind profitul de pe hirtie sa cumpar mai multe si mai multe contracte. Si argintul se ridica pe charturi. In spatele argintului erau celelalte metale: cupru, aurul si platina. Am cumparat si din ele.
In septembrie, investitia mea originala de 10,000 a crescut la $100,000 in profit. Controlam aproape un milion de dolari in metale pretioase. Si inca preturile si profiturile continuau sa creasca.
Nu-mi venea sa cred ca nimeni nu mi-a spus vreodata despre treaba asta inca. Era atit de usor sa faci bani. Mult mai usor decit sa…lucrezi. Si treaba asta ridica acuma citeva intrebari importante. De ce mai trebuia sa se munceasca? De ce, de exemplu mai lucram eu? De ce nu m-as fi pensionat? Am sa ma rog despre problema asta, m-am gindit. Sa ma pensionez. De fapt, nu m-am rugat nici pentru investitie, dar L-am rugat pe Dumnezeu sa o binecuvinteze dupa ce am facut investitia. Si uite…cum a mai binecuvintat-o pina la al noualea cer…
Si El continua sa binecuvinteze investitia mea…Prin noiembrie investitia mea se dublase…in jur de $200,000. Tineam ochii pe investitie zilnic sa vad cum merge marketul (piata). Petreceam ore intregi contemplind noua mea comoara si ma gindeam ce poate sa insemne ea pentru mine si familia mea. Am facut proiectii la computer…scenarii de genul” ce-ar fi daca” cu gindul la argint si diferite preturi. Apoi, bineinteles trebuia sa calculez ce se va intimpla si cu celelalte metale daca pretul argintului va continua sa se ridice ca inainte. Socoteala imi era din ce in ce mai mare.
Am avut un timp …incredibil Eram adesea pierdut in vise despre unde am sa ma duc, ce am sa fac. Ma gindeam la locuri unde am sa calatoresc. Roma, Paris, Londra. Am putea sa ne mutam intr-o casa mai mare, sa cumparam o masina frumoasa, cu aer conditionat. Si daca pretul argintului va mai creste inca $10 sau $20 pe oz, si daca voi continua sa investesc la fel de intelept, nu se putea stii ce lucruri ar fi lasat Dumnezeu sa se intimple.
Ma simteam asa de binecuvintat. Dar…aveam o problema. Serviciul meu. Mi-era tare greu sa ma bucur de atitia bani cind trebuia sa ma duc inca zilnic la munca. Ar fi trebuit sa ma gindesc un pic la situatia asta. Simteam ca Dumnezeu imi spune intr-o forma subtila…sa ma las de lucru.
Lacomia implinita are puterea sa produca euforie. Cu cit faceam mai multi bani, cu atita vroiam mai mult. Cu cit vroiam mai mult, cu atit faceam mai mult. Si cu atit eram mai convins ca tot ce mi se intimpla era voia Domnului. De ce eu? Poate ca recompensa pentru credinta mea. Asa cu Dumnezeu l-a rasplatit pe Iov pentru credinciosia lui. Dupa toate necazurile si durerile prin care am trecut in perioada divortului, cu citiva ani in urma, Dumnezeu s-a gindit sa aiba grija de mine si sa ma rasplateasca.
(Va urma)

No comments: